آرشیو اسفند ماه 1401

طراحي دكوراسيون داخلي

قیمت محصولات فلزی با توجه به قیمت آهن

۵ بازديد
هر روز، تقریباً در هر جنبه ای از زندگی، از محصولاتی استفاده می کنیم که توسط صنعت معدن آهن  ایجاد شده است تمامی محصولات و آهن آلات تولید شده  دارای تنوع بالایی هستند و قیمت آنها به قیمت آهن بستگی دارد.

تاریخچه معدن آهن
برای اولین بار در محدوده آهن شمال شرقی مینه سوتا در سال 1884 استخراج شد.

آمریکا (و جهان) از آهن ساخته شده است
سنگ آهن از وسایل نقلیه و لوازم خانگی گرفته تا ساخت ساختمان های تجاری و منازل مسکونی، صنایع حمل و نقل و کشاورزی گرفته تا دفاع ملی، تولید برق و تجهیزات مورد نیاز برای تولید این موارد و سایر اقلام ضروری است.

وانتا کودا، رئیس اداره بندر دولوث، می‌گوید: «آمریکایی‌ها در بهترین حالت ما وقتی چیزهایی درست می‌کنند، هستند. "و ما نمی توانیم بدون سنگ آهن چیزهایی بسازیم."

در اینجا 10 چیزی که هر روز استفاده می کنید و بدون آهن و فولاد نمی توانستند وجود داشته باشند آورده شده است:
وسایل نقلیه وسایل نقلیه - اتومبیل، کامیون، SUV، نیمه، RVs، اتوبوس، قطار. لوازم خانگی - یخچال، ماشین لباسشویی، خشک کن لباس، اجاق گاز، ماشین ظرفشویی. ظروف ظروف - چنگال، قاشق، چاقو و غیره. تجهیزات پزشکی غیر قابل ساخت و سازه های پزشکی - جراحی. – تجاری و مسکونی.کشاورزی کشاورزی – تجهیزات کشاورزی: ​​تراکتور، گاوآهن، کمباین، تجهیزات شیردوشی.حمل و نقل حمل و نقل – حمل و نقل، جاده ها، اتوبوس ها، قطارها و نیمه (و آنچه که آنها حمل می کنند – مانند غذای شما). power_generation تولید برق – ژنراتور، سیم، انتقال خطوط، تجهیزات توزیع. زیرساخت زیرساخت - جاده ها، پل ها، تونل ها، آبرسانی، فاضلاب، شبکه های برق، و مخابرات. ملی_دفاع ملی - تسلیحات، وسایل نقلیه نظامی، و کشتی ها.
1 یا 10
حقایق اضافی در مورد نقش فولاد و قیمت آهن در زندگی روزمره شما:

هر انسان متولد شده در طول زندگی خود به 27416 پوند آهن نیاز دارد.
سالانه یک و نیم تا دو میلیون تن فولاد به بازار لوازم، ظروف و کارد و چنگال  ارسال می شود.
موتورهای الکتریکی از آهن ساخته شده اند - خانه ها، لوازم خانگی و صنعت ما را تامین می کند.
لولاهای فولادی در یخچال می توانند بیش از 140 پوند وزن در را بدون افتادگی تحمل کنند.
به طور متوسط ​​75 درصد وزن یک لوازم خانگی معمولی از فولاد است.
معادن آهن مینه سوتا 80 درصد از فولاد "اولین بار" در ایالات متحده را تشکیل می دهد. (اولین باری که آهن به فولاد تبدیل می شود - هنوز بازیافت نشده است). فولاد ریختن اول باید در شرایط خاصی استفاده شود که بازیافت هنوز به دلیل خواص فیزیکی آن کار نمی کند (قابلیت شکل پذیری بیشتری دارد).
با این حال، بیش از 90 درصد آهن و فولاد بازیافت می شود - بیش از هر ماده بازیافتی دیگری.
https://telegra.ph/%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D8%A2%D9%87%D9%86-%D9%88-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%A2%D9%86-01-03

آهن آلات کاربردی

۴ بازديد
آهن اولین عنصر در ستون هشتم جدول تناوبی است. به عنوان یک فلز واسطه طبقه بندی می شود. اتم های آهن دارای 26 الکترون و 26 پروتون با 30 نوترون در فراوان ترین ایزوتوپ هستند. این عنصر ششمین عنصر فراوان در جهان است و همچنین کاربرد فراوانی در ساخت انواع آهن آلات دارد.

خصوصیات و خواص

آهن در شکل خالص آن فلزی نسبتاً نرم و مایل به خاکستری است. بسیار واکنش پذیر است و به راحتی خورده یا زنگ می زند. چکش خوار است و رسانای مناسب الکتریسیته و گرما است.

آهن به طور طبیعی مغناطیسی ترین عنصر در بین عناصر است. سایر عناصر مغناطیسی طبیعی عبارتند از کبالت و نیکل.

وقتی آهن با عناصر دیگری مانند کربن آلیاژ می شود، به طور قابل توجهی سخت تر می شود.

گزارش آگهی


آهن را می توان به چهار شکل آلوتروپیک یافت. پایدارترین شکل آهن در دمای معمولی، آهن آلفا است که معمولاً به نام فریت شناخته می شود.

آهن در کجای زمین یافت می شود؟

آهن فراوان ترین عنصر در زمین است. هسته زمین بیشتر از آلیاژ آهن و نیکل تشکیل شده است. آهن همچنین حدود 5 درصد از پوسته زمین را تشکیل می دهد که چهارمین عنصر فراوان است.

از آنجایی که آهن در تماس با هوا اکسید می شود، بیشتر آهنی که در سطح زمین یافت می شود در مواد معدنی اکسید آهن مانند هماتیت و مگنتیت است.

آهن همچنین در شهاب سنگ ها یافت می شود که گاهی اوقات می توانند حاوی درصد زیادی آهن باشند.

امروزه از آهن چگونه استفاده می شود؟

گزارش آگهی

آهن بیش از هر فلز دیگری برای تولید آلیاژهای فلزی استفاده می شود. مهمترین آلیاژهای آهن عبارتند از چدن، چدن خام، فرفورژه و فولاد. آلیاژهای مختلفی از فولاد وجود دارد، اما همه آنها حاوی آهن به عنوان فلز اصلی هستند. کربن یکی از عناصر آلیاژی اصلی است که برای ساخت فولاد با آهن مخلوط شده است. سایر عناصر رایج در فولاد عبارتند از منگنز، فسفر، گوگرد و سیلیکون.

فولاد از آهن هم ارزان و هم بسیار قوی است. در تولید انواع اقلام از جمله اتومبیل، کشتی، ساختمان و ابزار استفاده می شود. فولاد ضد زنگ در لوازم خانگی، ظروف پخت و پز، ابزار جراحی و تجهیزات صنعتی استفاده می شود.

آهن همچنین نقش مهمی در زیست شناسی دارد. در گیاهان برای فتوسنتز مهم است. در بدن انسان آهن جزء اصلی خون است که اکسیژن را از ریه ها در سراسر بدن حمل می کند.

چگونه کشف شد؟

آهن از زمان های قدیم مورد استفاده مردم بوده است. آهن ذوب شده برای اولین بار در بین النهرین و مصر باستان استفاده شد. در عصر آهن که در حدود ۱۲۰۰ سال قبل از میلاد شروع شد، آهن جایگزین برنز شد.
http://sazeha.parsiblog.com/Posts/11/

تاثیر قیمت روز آهن بر آهن آلات

۴ بازديد
فلز در مقایسه با فنر 1075 در مقابل 1095 و تاثیرش بر قیمت روز آهن
فولاد فنری سکوریت شده
در پایان روز، می خواهید مطالبی را تهیه کنید که مطابق با هدف پروژه شما یعنی قیمت روز آهن باشد. گاهی اوقات تمرکز بر عملکرد و استقامت است. در کاربردهای دیگر، ظاهر محصول نهایی ممکن است مهمتر از عملکرد باشد.

نیازهای شما هر چه باشد، بدانید که  به مشخصات پروژه شما گوش می دهد و به شما کمک می کند تا مواد مناسب برای برنامه خود را تامین کنید.

به فولاد فنری خنثی شده نیاز دارید و میخواهید از قیمت آهن مطلع شوید؟
یک نقل قول سریع دریافت کنید

قیمت آهن و فولاد فنری تمپرد 1075 در مقابل 1095
در زیر، من تفاوت های اساسی بین دو نوع فولاد فنری 1075 و 1095 را بیان کرده ام.

اینفوگرافیک 1075 در مقابل 1095
خواص فیزیکی و شیمیایی
در حالی که مواد در محتوای منگنز نیز متفاوت هستند، محتوای کربن متمایز کننده اصلی است. فولاد فنر آبی رنگ که به عنوان فولاد پرکربن شناخته می شود، سخت تر است، خم شدن کمتری دارد و درجه فنر پشتی بالاتری دارد. محصولات نهایی ایجاد شده با این ماده دارای حفظ لبه بهتری هستند که با سایر خواص مواد مرتبط است.

از طرف دیگر، فولاد بدون مقیاس آبی دارای محتوای کربن متوسطی است که در نتیجه مواد نرم‌تر و خمیده‌تر با فنر کمتر (در مقایسه با 1095) ایجاد می‌شود. از آنجایی که ماشین کاری بیشتری دارد، تیز کردن و ساخت آن آسان تر است.



برنامه های کاربردی رایج
از هر دو فلز برای ایجاد بسیاری از محصولات مشابه استفاده می شود. تصمیم گیری در مورد اینکه کدام نوع به فرآیند تولید شما و خواص منحصر به فردی که می خواهید محصول نهایی داشته باشد بستگی دارد. هر دو فولاد فنری 1075 و 1095 برای ساختن موارد زیر استفاده می شوند:

فنرهای کویل خودرو
گیره های فنری
آنتن ها
S-Tines
انتخاب قفل
عقربه های ساعت
اگر مطمئن نیستید که فولاد بدون مقیاس آبی (1075) یا فولاد فنر آبی رنگ (1095) برای پروژه شما مناسب است، ما می توانیم به شما کمک کنیم تا مشخص کنید که کدام فلز برای کاربرد شما مناسب تر است. و از آنجا، تیم اعتماد ما مواد مورد نیاز شما را در سنج مناسب فراهم می کند.
http://steelland.loxblog.com/post/4

کاربرد آهن و آهن آلات برای ساخت و ساز

۴ بازديد
چه کسب و کار داشته باشید و چه صاحب خانه باشید، ممکن است در مورد آهن و آهن آلات شنیده باشید، اما واقعاً نمی دانید چیست و چگونه می تواند در زندگی شما اعمال شود. اگر ندانید آهن چیست، احتمالاً تمام مزایایی را که محصولات فلزی اغلب به کاربران می دهند، از دست خواهید داد.

در این راهنما، تاریخچه اصلی ساخت آهن آلات ، چیستی آن و برخی از محبوب ترین محصولات ساخته شده با ساخت فلز را مورد بحث قرار خواهیم داد.

تاریخچه ساخت آهن آلات
ساخت فلز روشی است که قرن ها قدمت دارد و بشر از دیرباز از آن استفاده می کرده است. هزاران سال پیش مردم ابتدا مس را استخراج کردند که سپس آن را به ابزارهای خام تبدیل کردند. هنگامی که عصر برنز فرا رسید، ساخت فلزات بیشتر به طور قابل توجهی پیشرفت کرد، با مخلوطی از فلزات مختلف به کاربران اجازه ساخت سلاح، زره و ابزارهای خام را می داد. پس از عصر برنز، پیشرفت عمده بعدی در ساخت فلز در طول انقلاب صنعتی رخ داد، جایی که تولیدکنندگان می‌توانستند اقلام فلزی بیشتری را با سرعت بیشتری تولید کنند.

در عصر امروز، ساخت آهن در ایالات متحده برای انواع صنایع و محصولات استفاده می شود. توانایی بیشتر ما در خم کردن فلز در ساخت وسایل الکترونیکی، مصالح ساختمانی، محفظه های فلزی، جواهرات، هواپیما، اتومبیل و قطار نقش دارد. افزایش توانایی خودکارسازی بسیاری از مراحل فرآیند ساخت فلز منجر به افزایش در دسترس بودن کالاهای مصرفی شده است. اتوماسیون فرآیندهای ساخت آهن آلات را سریعتر و محصولات فلزی را برای مصرف کنندگان آمریکایی بسیار مقرون به صرفه تر می کند.

فرآیند ساخت آهن
در ابتدایی ترین شکل آن، ساخت فلز فرآیند تبدیل آهن خام به محصولات تکمیل شده است. فرآیند ساخت فلز به دو بخش اصلی تقسیم می شود: فرآیند حذف و سپس فرآیند تغییر شکل. برای شروع ساخت فلز، سازنده قطعه ای از مواد را از یک قطعه بزرگتر از مواد جدا می کند. برخی از روش‌های متداول حذف شامل ماشین‌کاری، برش، برش، برش، پانچ و نوک زدن و سایر روش‌های حذف هستند.

پس از حذف مواد، فرآیند تغییر شکل زمانی آغاز می شود که مواد از شکل دو بعدی گرفته شده و به شکل سه بعدی تبدیل می شوند، جایی که به یک محصول قابل استفاده تبدیل می شود. این فرآیند تغییر شکل ممکن است از طریق روش‌های مختلفی مانند چرخش، خمش، کشیدن عمیق و شکل‌دهی به دست آید. پس از تکمیل فرآیند تغییر شکل، فرآیند ساخت فلز به طور کلی نیز به پایان خواهد رسید.
مواد مرتبط با ساخت فلز
مواد درگیر با ساخت آهن آلات  - شفاف آهن سیاه، ورق فلز گالوانیزه، ورق فولاد ضد زنگ

مواد زیادی در فرآیند ساخت فلز استفاده می شود. اگر فلز را برای پروژه ای در نظر می گیرید، باید برخی از گزینه های اصلی موجود برای ساخت را بدانید. برخی از رایج ترین مواد مورد استفاده در ساخت فلز عبارتند از:

ورق آهن مشکی: ورق آهن سیاه یک ماده ایده آل برای محصولاتی است که نیاز به رنگ آمیزی دارند. علاوه بر این، با یک پوشش نازک اکسید عرضه می شود که از زنگ زدگی محافظت می کند.
ورق فلزی گالوانیزه: یکی از فلزات نرم تر، ورق فولادی نرم ورق گالوانیزه به دلیل پوشش روی، مقاومت بالایی در برابر زنگ زدگی دارد. اگر مواد از کیفیت خوبی برخوردار باشند، می توانید انتظار داشته باشید که می توان آن را چندین بار صاف و خم کرد بدون اینکه محافظ و پوشش ضد زنگ خود را از دست بدهد.
ورق فولادی ضد زنگ: ورق های فولادی ضد زنگ از مخلوطی از فولاد مرغوب و افزودنی های نیکل و کروم ساخته شده اند. آنها دارای مقاومت در برابر خوردگی استثنایی با ظاهر یک سطح کاملاً بدون لکه هستند. مقاومت در برابر خوردگی این ماده آن را در مناطقی که ابزار، تجهیزات یا سایر محصولات به سطح سخت نیاز دارند، بسیار محبوب می کند. همچنین جوشکاری و برش ورق فولادی ضد زنگ بدون آسیب رساندن به آن آسان است.
به غیر از مواد ذکر شده در بالا، برخی از مواد خام مورد استفاده برای ساخت فلز عبارتند از مس، طلا، آهن، برنج، نقره، آلومینیوم و نیکل.

محصولات رایجی که از فلز آهن ساخته می شوند
ممکن است از بسیاری از محصولاتی که مردم به طور روزانه استفاده می کنند و از ساخت فلز استفاده می کنند شگفت زده شوید. در واقع، ساخت آهن آلات عمومی بسیاری از محصولات مرتبط با زندگی روزمره شما را تولید می کند. برای اینکه تصور بهتری از رایج ترین کاربردهای فلز در صنعت داشته باشید، چند نمونه از محصولات فلزی زیر را در نظر بگیرید:

ظروف: وقتی به دنبال محصولات ساخته شده از فلز هستید، به کشو آشپزخانه نگاه نکنید. چنگال ها، چاقوها و قاشق ها همگی به طور منظم از فولاد ضد زنگ و سایر فلزات ساخته می شوند. فلز دوام مورد نیاز برای ظروف آشپزخانه را ارائه می دهد.
پله های مارپیچ سفارشی: اگر می خواهید پله های مارپیچ را در یک خانه یا ساختمان اداری سفارشی داشته باشید، خوشحال خواهید شد که بدانید تعداد زیادی پله مارپیچ از فلز ساخته شده است. قدرت و جذابیت بصری پلکان مارپیچ فلزی سفارشی، آنها را به گزینه ای بسیار محبوب در خانه ها یا دفاتری تبدیل می کند که امیدوارند خود را متمایز کنند.
سازه های معماری: فولاد ضد زنگ یکی از محبوب ترین انواع فلز برای استفاده در ساخت و ساز ساختمان است. ظاهر، استحکام و مقاومت در برابر خوردگی آن را به انتخابی برتر برای کسانی تبدیل می کند که به دنبال ساخت سازه های قوی و جذاب هستند.
هود آشپزخانه سفارشی: برای اینکه ظاهری متمایز به آشپزخانه خود بدهید، ممکن است بخواهید از هود آشپزخانه ساخته شده از فلز استفاده کنید. نوع فلزی ممکن است بر اساس ظاهری که می خواهید انتخاب شود. از آنجایی که فلز در یک محدوده قرار می گیرد، پوشش های مربوطه لازم برای مقاومت در برابر روغن، بخار و دود ناشی از پخت و پز را خواهد داشت.
کاربردهای پزشکی: یکی دیگر از کاربردهای رایج آهن ضد زنگ در پزشکی است. این نوع فلز به راحتی استریل می شود و به اندازه کافی انعطاف پذیر است که می توان آن را به انواع ابزار و تجهیزات تبدیل کرد. فولاد ضد زنگ را در ابزارهای جراحی، میزهای عمل، اسکنرهای MRI و دستگاه های استریل کننده بخار پیدا خواهید کرد.
تجهیزات کشاورزی: غذایی که هر روز می خورید احتمالاً در نتیجه تجهیزات کشاورزی ساخته شده با فلز ساخته شده است. از تراکتورها و گاوآهن گرفته تا کمباین ها و تجهیزات شیردوشی، فلز تقریباً در هر مرحله از فرآیند کشاورزی لمس می شود.
حمل و نقل: به دلیل استحکام فلز ساخته شده و اشکال زیادی که می توان به آن تبدیل کرد، معمولاً برای ساخت هواپیما، کامیون، نیمه، قطار، اتوبوس و انواع وسایل حمل و نقل دیگر استفاده می شود.
زیرساخت: ویژگی‌های یک شهر مدرن که همه ما آن را بدیهی می‌دانیم، مانند پل‌ها، سیستم‌های فاضلاب، تونل‌ها، لوله‌کشی‌های آبرسانی و سایر سیستم‌های مرتبط با زیرساخت‌ها، متکی به محصولات فلزی هستند.
لوازم محبوب: وسایلی مانند یخچال، اجاق گاز، خشک کن، ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی همه محصولاتی هستند که از فلز ساخته می شوند. بدون ساخت فلز، بسیاری از این محصولات وجود نداشتند و زندگی روزمره مردم را بسیار ناخوشایند می کند.
https://news.akhbarrasmi.com/news/140111167148521863/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D9%88-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D9%93%D9%87%D9%86-%D9%88-%D9%BE%D8%B1%D9%88%D9%81%DB%8C%D9%84-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%DB%8C%DA%A9-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87/?_ga=2.79116564.1258771517.1675580002-1473684061.1675580002