آرشیو دی ماه 1401

طراحي دكوراسيون داخلي

کاربرد لوله آهنی

۶ بازديد
اتصالات امروزه برای اتصال لوله های فلزی و پلاستیکی مورد نیاز است. اتصالات و طرح مناسب رزوه را برای قیمت لوله آهنی خود انتخاب کنید. اگر اندازه اشتباه را انتخاب کنید می تواند باعث نشتی شود. اتصال رزوه ای مادگی، مانند سه راهی، زانویی، یا کوپلر، مکان ایده آلی برای انتقال به لوله های جدید است.




از Thread Tape استفاده کنید
نصب شیر آب در حمام. سیم پیچی نوار دود روی آستین لوله برای آب بندی



هنگام کار با لوله های گالوانیزه، از نوار رزوه لوله به عنوان یک اقدام پیشگیری از نشتی استفاده کنید. در حین انتقال از پلاستیک به فلز، نوار را روی نخ ها بپیچید تا اتصال را ببندید و مونتاژ را ساده کنید.



برای دیدن این نوار تفلون در آمازون اینجا را کلیک کنید.

درزگیر را اعمال کنید
قبل از قرار دادن لوله در اتصالات مناسب خود، معمولاً ایده خوبی است که یک سیلر مبتنی بر سیلیکون روی لوله قرار دهید زیرا سطوح لوله های گالوانیزه قدیمی ممکن است دارای عیوب خوردگی باشند.

برای سفت کردن کانکتورها و ایجاد یک مهر و موم قابل اعتماد، رزوه های پوشش داده شده را در کنار یکدیگر قرار دهید. ترکیب قطعات اتصالات سیستم آبیاری PVC-فلز ساده تر است.



برای دیدن این سیلانت لوله در آمازون اینجا را کلیک کنید.



لوله ها را به کوپلینگ وصل کنید
رزوه مادگی لوله فلزی و نخ نری لوله پلاستیکی را به کوپلینگ وصل کنید. تناسب زن با انقباض اتصالات مردانه گسترش می یابد. این باعث ایجاد یک اتصال محکم و محکم می شود که نشتی ندارد.

از سفت کردن بیش از حد کانکتورها خودداری کنید، زیرا ممکن است باعث آسیب و شاید شکستگی آنها شود. آچار لوله بهترین ابزاری است که هنگام سفت کردن کانکتور استفاده می شود.



برای دیدن این آچار لوله در آمازون اینجا را کلیک کنید.

چه زمانی باید لوله های خود را تعویض کنید؟
اگر آب شیر شما از قبل تغییر رنگ داده یا بوی بدی می دهد، ممکن است نیاز به تعویض لوله داشته باشید. این وضعیت نشان دهنده خوردگی در لوله های شما است. زنگ و ذخایر معدنی در نتیجه خراب شدن خطوط لوله قدیمی ایجاد می شوند.

فلزات 40 تا 70 سال قبل از خراب شدن دارند، در حالی که PVC 50 تا 70 سال دارد. پی وی سی در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاوم است، بنابراین اگر آسیبی غیرقابل پیش بینی به آن وارد نشود، می تواند برای مدت طولانی دوام بیاورد.

همچنین، اگر خطوط لوله خانه شما از قبل قدیمی باشد، مستعد نشت، کپک و کپک است.

آیا SharkBite روی PVC کار می کند؟
اتصالات لوله کشی فشار به اتصال، اتصالات SharkBite نامیده می شوند. استفاده از اتصالات SharkBite در حین تعمیر، جابجایی بین انواع لوله را ساده می کند. اتصالات SharkBite قابل اعتماد، صرفه جویی در زمان و نصب ساده هستند.

SharkBite با دوام و سازگار با PVC است. همچنین برای نصب پشت دیوار و روی زمین تایید شده اند. خبر خوب این است که به چسب، گیره، لحیم کاری یا اتصالات نیازی نخواهید داشت.

اتصالات SharkBite به سادگی با فشار دادن دندان ها بر روی لوله ها برای ایجاد یک واشر لاستیکی که اتصال را آب بندی می کند، عمل می کند. با این حال، آنها گران تر از اتصالات استاندارد هستند. هنگامی که با لوله SharkBite استفاده می شود، اتصالات تحت ضمانت 25 ساله SharkBite هستند.



برای دیدن این آداپتور SharkBite در آمازون اینجا را کلیک کنید.

در آستانه نزدیک شدن
لوله فولادی گالوانیزه با کیفیت بالا یا لوله های ضد زنگ آلومینیوم و کروم در پشته منتظر ارسال در انبار



انتخاب مواد برای به کارگیری یکی از اولین گام ها در مسیریابی پروژه های لوله کشی است. دانستن اینکه از کدام یک برای سیستم های لوله کشی خاص استفاده کنید برای یک کار موفق ضروری است.

تعمیر و نگهداری جزئی مورد نیاز است تا لوله‌های مقاوم‌تر در وضعیت کار خوب قرار گیرند. به خاطر داشته باشید که لوله کشی شما باید توسط یک لوله کش ماهر سرویس شود. قبل از رفتن، ممکن است بخواهید از این پست های هیجان انگیز دیگر ما در مورد لوله ها دیدن کنید
https://kaghazsaz.parsianblog.com/Post/8/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA+%D9%84%D9%88%D9%84%D9%87+%D8%A2%D9%87%D9%86%DB%8C

تاثیر قیمت لوله آهنی در صنعت

۷ بازديد
لوله های فلزی
قیمت لوله آهنی مورد استفاده در صنعت



در گذشته، لوله‌های فلزی گالوانیزه مواد ترجیحی برای سیستم‌های لوله‌کشی در خانه‌ها بودند و مکان‌یابی و تعویض آن‌ها ساده است. آنها به دلیل استفاده گسترده و روش های تولید، راه حل های در دسترس و اقتصادی برای ساختمان ها و انواع دیگر سازه ها هستند.

فولاد استحکام، استحکام و استقامت استثنایی را ارائه می دهد. هنگام انتخاب لوله ها، ضریب قدرت بسیار مهم است. لوله‌های فلزی معمولاً به دلیل وجود مواد، استحکام بیشتری نسبت به لوله‌های PVC دارند.

فولاد می تواند فشار یا ضربه را بدون شکستگی تحمل کند و به آن اجازه می دهد در حالی که شکل خود را حفظ می کند خم شود. لوله های فولادی ایده آل خواهند بود زیرا صاحبان ساختمان ها نباید نگران رفع مشکلات لوله کشی مانند انسداد و نشتی باشند.

لوله های فولادی یک گزینه فوق العاده هستند زیرا می توانند گرمای شدید را بدون ترک خوردن تحمل کنند. همچنین لوله های فولادی بسته به نوع کاربری در قطر و طول های مختلف قابل تولید می باشند.

با گذشت زمان، لوله‌های گالوانیزه خورده می‌شوند و جریان آب را کاهش می‌دهند و لوله‌کشی شما را مستعد نشتی و لوله‌های آسیب دیده می‌کند. لوله های خورده می توانند باعث نشت سرب به داخل آب شوند و نوشیدن آن را خطرناک کند. این لوله ها فوق العاده سنگین هستند که با توجه به دوام آنها یک نقطه ضعف است. در نتیجه کار با آنها چالش برانگیز است.



برای دیدن این لوله فلزی سیاه GeilSpace در آمازون اینجا را کلیک کنید.

چگونه لوله های پی وی سی و فلزی را به هم وصل می کنید؟
اتصالات UPVC CPVC برای لوله های پلی پروپیلن. عناصر برای خطوط لوله



شما می توانید اکثر کارهای لوله کشی و تخلیه را با لوله های فلزی یا پلاستیکی انجام دهید. ایجاد اتصال بین لوله های PVC و فلزی نسبتاً ساده است. در اینجا مراحل نحوه اتصال لوله پی وی سی و فلزی آورده شده است:

لوله را بررسی کنید
لوله ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که در شرایط عملکرد خوب هستند. در غیر این صورت، باید بخش های شکسته لوله را بردارید یا تعمیر کنید. می توانید لوله را تا جایی که می توانید با اره برقی صاف کنید.

موضوع مناسب را انتخاب کنید
کوپلینگ برای لوله. نخ روی کوپلینگ ها لوله های کمپرسور پمپ شده برای چاه نفت
https://medium.com/@cartonsaz1122/%D9%85%D8%AD%D8%A7%D8%B3%D8%A8%D9%87-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D9%84%D9%88%D9%84%D9%87-%D8%A2%D9%87%D9%86%DB%8C-ddb2b5e59f3c

تاثیر قیمت لوله بر کیفیت آن

۷ بازديد
لوله های پی وی سی
قیمت لوله پی وی سی یک گزینه جامد و مقرون به صرفه برای بسیاری از تعمیرات لوله کشی است که به عنوان لوله پلی وینیل کلراید نیز شناخته می شود. لوله های پی وی سی سفت و سخت هستند و معمولاً در سایه های سفید، کرم یا خاکستری هستند. آنها برای زهکشی خارجی، لوله کشی هوا و لوله های تخلیه مفید هستند. پی وی سی اجازه می دهد تا حرکت آب بدون دردسر بیشتر شود، که می تواند احتمال انسدادهای مکرر را کاهش دهد.

به دلیل ظرفیت تحمل فشار آب بالا، PVC اغلب برای خط اصلی تامین ورودی خانه شما استفاده می شود. لوله های پی وی سی مورد استفاده در سیستم های لوله کشی در فضای باز به راحتی قابل کار و یافتن هستند. نصب آن ساده است و چندین گزینه اتصال از جمله گیره ها، کوپلینگ های مکانیکی و جوش حلال را ارائه می دهد.

لوله های پی وی سی روی یک پشته. پس زمینه بافت خاکستری زیبا برای سایت ساخت و ساز



در برابر مواد شیمیایی که برای رفع گرفتگی و تمیز کردن زهکشی استفاده می شود، انعطاف پذیر و مقاوم است. خطوط PVC در فضای باز را می توان دفن کرد. با این حال، شما باید به این موضوع توجه داشته باشید تا از فروپاشی جلوگیری کنید.



برای دیدن این لوله پی وی سی 1/2 اینچی در آمازون اینجا را کلیک کنید.

قبل از شروع اتصال PVC، عینک ایمنی و دستکش را بیرون بیاورید. برای برش لوله پی وی سی خود از لوله برش استفاده کنید. سپس سطح برش خورده را سنباده بزنید تا سطح صافی به دست آید.



برای دیدن این برش لوله پی وی سی Airaj Ratchet در آمازون اینجا را کلیک کنید.

قبل از استفاده از چسب، تمام قطعات لوله پی وی سی را مرتب کنید تا مطمئن شوید که به خوبی با هم قرار می گیرند. برای جلوگیری از چسبیدن به اتصالات معیوب به طول لازم برش دهید و در صورت لزوم اتصالات را علامت گذاری و شماره گذاری کنید.

به دلیل تخریب حرارتی بالقوه پلاستیک، لوله‌های PVC نمی‌توانند برای خطوط آب گرم یا آب آشامیدنی استفاده شوند زیرا نمی‌توانند دمای بالا را تحمل کنند. گرما می تواند باعث خم شدن و ذوب شدن مواد مانند سایر پلاستیک ها شود. همچنین لوله های پی وی سی در اندازه های کوچک هستند که گاهی اوقات ممکن است مشکل ساز شوند.
http://jabekade.asblog.ir/post/4

اقدامات لازم جهت خرید لوله

۸ بازديد
لوله آهنی که به عنوان لوله فولادی نیز شناخته می شود، استحکام بیشتری را به فونداسیون ها می دهند و به طور گسترده در پروژه های ساختمانی استفاده می شوند.
شمع های ساختمانی
لوله آهنی در فرآیندی به نام شمع بندی، استحکام پایه ها را فراهم می کنند. در این کاربردها، خرید لوله قبل از گذاشتن فونداسیون به عمق زمین هدایت می شود. برای یک ساختمان بلند یا ساخت و ساز در زمینی که ایمن نیست، پایداری را فراهم می کند.

دو نوع اساسی از پایه های شمع وجود دارد:

شمع های یاتاقان انتهایی دارای انتهای پایینی هستند که روی لایه ای از خاک یا سنگ مخصوصاً قوی قرار دارد. بار ساختمان از طریق شمع به لایه قوی منتقل می شود.
شمع های اصطکاکی بار ساختمان را در تمام ارتفاع شمع، با اصطکاک به خاک منتقل می کنند. تمام سطح شمع به انتقال نیروها به خاک کمک می کند.


داربست ساخته شده از لوله فولادی
تیرهای داربست از لوله های فولادی ساخته شده اند و به کارگران ساختمانی اجازه می دهند به مناطقی از ساختمان که دور از دسترس هستند دسترسی داشته باشند.
تیرهای داربست
تیرهای داربست با اتصال لوله های فولادی در یک قفس ساخته می شوند که به کارگران ساختمانی اجازه می دهد به مناطقی که بالاتر از سطح زمین هستند دسترسی پیدا کنند.

استفاده در تولید
ریل محافظ با استفاده از لوله فولادی
از لوله های فولادی برای ساخت ریل های محافظ برای محافظت از دوچرخه سواران و عابران پیاده استفاده می شود.
نرده های محافظ
ریل‌های محافظ نیز از لوله‌های فولادی ساخته شده‌اند که ویژگی ایمنی زیبایی را برای پله‌ها و بالکن‌ها ایجاد می‌کنند.

بولاردهای لوله فولادی در اندازه های مختلف ردیف شده اند
ستون های لوله فولادی از عابران پیاده و زیرساخت ها در برابر برخورد وسایل نقلیه محافظت می کند.
بولاردها
ستون های امنیتی برای محاصره یک منطقه از ترافیک وسایل نقلیه برای محافظت از افراد، ساختمان ها یا زیرساخت ها استفاده می شوند.
http://ahnan.asrblog.ir/post/4
 

مقاله ای در مورد لوله آهنی

۶ بازديد
در یک عملیات جوشکاری پیوسته، غلتک‌های جوش لبه‌های لوله را به یکدیگر فشار می‌دهند و به دلیل حرارتی که قبلاً به اسکله وارد شده است، جوش آهنگری لوله آهنی را تشکیل می‌دهند. در حین جوشکاری فلزی اضافه نمی شود و غلتک های نهایی قطر و ضخامت دیواره لوله را تا حد مشخصات کاهش می دهند.
جوشکاری مقاومتی الکتریکی از فرآیندی مشابه با جوش پیوسته پیروی می کند، با این تفاوت که اسکلت به شکل لوله سرد نورد می شود. جریان توسط دیسک های مسی گردان به لبه های لوله می رسد که لبه ها را تا دمای جوش گرم می کند. غلتک های جوشکاری به لبه های لوله می پیوندند تا یک جوش آهنگری ایجاد کنند.
در جوشکاری مارپیچی و جوشکاری زیر آب دوگانه از تکنیک‌های جوشکاری معمولی استفاده می‌شود و مواد جوش را برای تشکیل پیوند اضافه می‌کنند.
بیلت های فولادی برای لوله های بدون درز
بیلت های فولادی قطعات مربعی بلند فولادی هستند که مستقیماً از یک ماشین ریخته گری پیوسته یا به عنوان محصول ثانویه ساخته شده از شمش های ریخته گری نورد شده و کشیده تولید می شوند. از این بیلت ها می توان برای ساخت لوله های بدون درز استفاده کرد که در برخی کاربردها به دلیل نداشتن خط جوش ایمن تر است.

شمش فولادی جامد باید تا دماهای شدید گرم شود، داغ سفید شود اما ذوب نشود. ماشین‌ها آن‌ها را می‌غلطند تا به شکل جامد استوانه‌ای درآیند. در حالی که هنوز گرم است، از سوراخ کننده گلوله ای شکل استفاده می شود تا مرکز توخالی را با توجه به ابعاد آن منظم کند. یک سری عملیات آسیاب برای انطباق لوله با مشخصات مورد نیاز انجام می شود.

مرحله اتمام
لوله ها ممکن است به عنوان مرحله نهایی فرآیند قبل از اتصال به اتصالات در انتها، از طریق دستگاه صاف کننده قرار داده شوند. لوله‌های حفره‌ای کوچک معمولاً با اتصالات رزوه‌ای نصب می‌شوند، اما لوله‌های حفره بزرگ‌تر معمولاً با فلنج‌هایی نصب می‌شوند که روی انتهای لوله جوش داده می‌شوند. ماشین‌های اندازه‌گیری ابعاد لوله تمام‌شده را بررسی می‌کنند و جزئیات را در کنار لوله برای اهداف کنترل کیفیت مهر می‌کنند.

کنترل کیفیت
مراحل کنترل کیفیت شامل بررسی عیوب لوله با استفاده از دستگاه های اشعه ایکس - به ویژه در طول جوش است. روش دیگر این است که لوله را با پر کردن آن با آب آزمایش فشار دهید، سپس آن را برای مدت زمان مشخصی تحت فشار نگه دارید تا هرگونه نقصی که ممکن است باعث خرابی فاجعه‌آمیز شود قبل از استفاده از آن آشکار شود.

لوله فولادی چگونه استفاده می شود؟
لوله ها در سازه ها، حمل و نقل و ساخت استفاده می شوند. آنها با توجه به قطر بیرونی خود اندازه می شوند و قطر داخلی آنها بر اساس ضخامت دیواره متفاوت است. برخی از کاربردها بسته به نیروهایی که لوله باید مدیریت کند به دیوارهای ضخیم تری نسبت به سایرین نیاز دارند.

کاربری سازه ای
کاربردهای سازه ای رایج ساختمان و ساخت و ساز است. در این صنایع، مصالح ساختمانی را معمولاً لوله های فولادی می نامند.
http://boxmake.e-monsite.com/pages/page-2.html