مقاله ای در مورد لوله آهنی

طراحي دكوراسيون داخلي

مقاله ای در مورد لوله آهنی

۶ بازديد
در یک عملیات جوشکاری پیوسته، غلتک‌های جوش لبه‌های لوله را به یکدیگر فشار می‌دهند و به دلیل حرارتی که قبلاً به اسکله وارد شده است، جوش آهنگری لوله آهنی را تشکیل می‌دهند. در حین جوشکاری فلزی اضافه نمی شود و غلتک های نهایی قطر و ضخامت دیواره لوله را تا حد مشخصات کاهش می دهند.
جوشکاری مقاومتی الکتریکی از فرآیندی مشابه با جوش پیوسته پیروی می کند، با این تفاوت که اسکلت به شکل لوله سرد نورد می شود. جریان توسط دیسک های مسی گردان به لبه های لوله می رسد که لبه ها را تا دمای جوش گرم می کند. غلتک های جوشکاری به لبه های لوله می پیوندند تا یک جوش آهنگری ایجاد کنند.
در جوشکاری مارپیچی و جوشکاری زیر آب دوگانه از تکنیک‌های جوشکاری معمولی استفاده می‌شود و مواد جوش را برای تشکیل پیوند اضافه می‌کنند.
بیلت های فولادی برای لوله های بدون درز
بیلت های فولادی قطعات مربعی بلند فولادی هستند که مستقیماً از یک ماشین ریخته گری پیوسته یا به عنوان محصول ثانویه ساخته شده از شمش های ریخته گری نورد شده و کشیده تولید می شوند. از این بیلت ها می توان برای ساخت لوله های بدون درز استفاده کرد که در برخی کاربردها به دلیل نداشتن خط جوش ایمن تر است.

شمش فولادی جامد باید تا دماهای شدید گرم شود، داغ سفید شود اما ذوب نشود. ماشین‌ها آن‌ها را می‌غلطند تا به شکل جامد استوانه‌ای درآیند. در حالی که هنوز گرم است، از سوراخ کننده گلوله ای شکل استفاده می شود تا مرکز توخالی را با توجه به ابعاد آن منظم کند. یک سری عملیات آسیاب برای انطباق لوله با مشخصات مورد نیاز انجام می شود.

مرحله اتمام
لوله ها ممکن است به عنوان مرحله نهایی فرآیند قبل از اتصال به اتصالات در انتها، از طریق دستگاه صاف کننده قرار داده شوند. لوله‌های حفره‌ای کوچک معمولاً با اتصالات رزوه‌ای نصب می‌شوند، اما لوله‌های حفره بزرگ‌تر معمولاً با فلنج‌هایی نصب می‌شوند که روی انتهای لوله جوش داده می‌شوند. ماشین‌های اندازه‌گیری ابعاد لوله تمام‌شده را بررسی می‌کنند و جزئیات را در کنار لوله برای اهداف کنترل کیفیت مهر می‌کنند.

کنترل کیفیت
مراحل کنترل کیفیت شامل بررسی عیوب لوله با استفاده از دستگاه های اشعه ایکس - به ویژه در طول جوش است. روش دیگر این است که لوله را با پر کردن آن با آب آزمایش فشار دهید، سپس آن را برای مدت زمان مشخصی تحت فشار نگه دارید تا هرگونه نقصی که ممکن است باعث خرابی فاجعه‌آمیز شود قبل از استفاده از آن آشکار شود.

لوله فولادی چگونه استفاده می شود؟
لوله ها در سازه ها، حمل و نقل و ساخت استفاده می شوند. آنها با توجه به قطر بیرونی خود اندازه می شوند و قطر داخلی آنها بر اساس ضخامت دیواره متفاوت است. برخی از کاربردها بسته به نیروهایی که لوله باید مدیریت کند به دیوارهای ضخیم تری نسبت به سایرین نیاز دارند.

کاربری سازه ای
کاربردهای سازه ای رایج ساختمان و ساخت و ساز است. در این صنایع، مصالح ساختمانی را معمولاً لوله های فولادی می نامند.
http://boxmake.e-monsite.com/pages/page-2.html
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.